Kjøpsbetingelser

ORDREBEKREFTELSE OG EKSPEDERING AV ORDREN
Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post. Dersom du ikke finner denne i din innboks, ligger den mest sannsynlig i din nettsøppel/spam mappe!  Dersom du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, har det skjedd en teknisk feil. Ta kontakt med oss på [email protected]

Dersom vi har varen på lager ekspederes orden din vanligvis senest to virkedager etter at du har bestilt. Det hender at vi kan være utsolgt selv om en vare står i beholdning i nettbutikken. Du vil da får en e-post fra oss. 

Ved salg kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Ordre som kommer inn etter kl. 09.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag.

Dersom det bestilles flere varer i samme ordre, hvor den ene er en forhåndsbestilling, blir disse sendt ut når vi har den forhåndsbestilte varen på lager igjen.

BETALING
Du kan velge å forhåndsbetale med Paypal eller Vipps. Ved Vipps må vi sjekke ordren manuelt og utsendelse kan noen ganger ta litt lengre tid. Det samme med strikkeoppskrifter.

VED UTSOLGT VARE
Når det er få antall igjen av et produkt, kan man dessverre risikere at skoen er utsolgt.  Vi gjør alt for å unngå at dette skjer, men dessverre kan det skje en teknisk glipp i blant.
SENDING AV VARER
Vi sender alltid med Posten Norge, pakke i Postkasse.  Posten har nå leveringstid mellom 2-4 virkedager. Hvis ordren din ikke får plass i postkassen, vil du få en hentemelding på e-post eller SMS. Om du ønsker sporing på pakken din, kan du velge dette når du sjekker ut i av handlekurven.

Det er VIKTIG at du henter pakken din innen hentefristen på 14 dager. Posten er strenge og etter 14 dager sendes pakke automatisk i retur og vi blir pålagt et gebyr. Dersom pakken din har blitt uavhentet, påløper derfor et gebyr på 400 kr for å dekke Postens kostnader, samt våre.

HENTING AV PAKKE
Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten setter en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-mail. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

ANGRERETT OG RETUR
Du har 14 dagers ubetinget bytte -og returrett fra du har mottatt skoene. Det vil si at du må hente ut varen for å benytte angreretten din.
Varene må returneres ubrukt og med originalemballasjen. Fyll ut skjemaet som fulgte med i esken. 

RETURER SENDES TIL:
Plystre co / Warunee Bolstad

Det er ditt ansvar at vi får pakken i retur. Returpakke bør sendes som en servicepakke. Da anbefaler vi å sende som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkbarhet og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post – og postgangen vil ta lengre tid. Du må som kunde selv betale returportoen. Unntaket er hvis du returnerer i forbindelse med godkjent reklamasjon.

 Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi er her for å hjelpe deg! E-post [email protected]