Kjøpsbetingelser og retur

Shipping and returns

Disse betingelsene gjelder for avtale om levering av produkter og tjenester, også omtalt som varer eller varen, til sluttkunder i Norge.

Plystre AS, Sagveien 23B, 0459 Oslo.

ÅPENT KJØP OG ANGRERETT
Kjøper har 14 dagers åpent kjøp og angrerett fra varene er mottatt, i henhold til angrerettlovens bestemmelser. Retur forutsetter at varen er ubrukt, alle lapper inntakt og i samme stand som da kjøper mottok den.

OPPSKRIFTER
Ved bestilling av en oppskrift, mottar du etter kort tid en ordrebekreftelse på mail som inneholder PDF-fil med oppskriften – det er viktig at du oppgir korrekt e-postadresse. Vi anbefaler å laste ned og lagre PDF-filen på et eget sted. Oppskrifter kjøpt hos Plystre AS er til privat bruk – de skal ikke kopieres, videreselges eller deles på annen måte. Salg av produkter laget etter oppskrift skal heller ikke skje.

Angrerett på digitale oppskrifter
Kunden er ansvarlig for å legge riktig produkt i handlekurven når et kjøp på www.plystre.no gjennomføres. Det er ikke angrerett på kjøpte PDF-filer.

RETUR I NETTBUTIKK
Hvis du ønsker å returnere varen i henhold til våre kjøpsvilkår, vil du få pengene refundert.

Pengene vil være tilgjengelig på kortet ditt i løpet av 3-5 virkedager. Du må selv betale returporto, og det er ditt ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing. Du velger selv om du vil ha pengene tilbake eller bytte til en ny vare. Vi gir deg selvfølgelig gratis frakt om du ønsker å bytte i annen vare. Du vil få en e-post så snart vi har mottatt og behandlet returen din.

BYTTE AV VARER I NETTBUTIKK
Ønsker du å bytte til en annen vare, vennligst send en e-post til info@plystre.no slik at vi kan sjekke om vi har varen på lager, og holde den av til deg. Kjøper må selv betale returporto, og det er kjøpers ansvar at vi mottar pakken. Vi anbefaler derfor at du sender pakken med sporing. Du betaler ingen ny fraktkostnad for bytteforsendelsen som sendes fra oss.

REKLAMASJON
Dersom kjøper finner feil eller mangler ved varen som har blitt tilsendt og ønsker å reklamere på varen, ber vi kjøper sende en mail til info@plystre.no. Iht. Forbrukerkjøpsloven – altså må kjøper innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget gi oss beskjed. Send oss derfor en mail med en kort beskrivelse av hva som er feil med varen, gjerne med bilde.

IKKE HENTET PAKKE/FEIL ADRESSE
Plystre har som avsender ansvaret for å merke forsendelsen korrekt og tydelig, men dersom en pakke ikke kan leveres av Posten/ikke blir hentet av adressaten/kjøper fordi vi har fått oppgitt feil informasjon, vil Posten returnere pakken til oss etter hentefrist. Vi ønsker å få levert alle ordre, og vil i disse tilfellene alltid kontakte kjøper for å finne ut hva som er skjedd. Dersom feilen ligger hos deg, vil du bli fakturert for ny fraktkostnad. Husk derfor å dobbeltsjekke alle detaljer ved bestilling slik at vi kan levere pakken problemfritt. Eventuelle trykkfeil i adresse/navn/telefonnummer er ved bestilling, er kjøpers ansvar. Dersom vi i forkant av utsendelse ser at det er åpenbare mangler i oppgitt fraktadresse tar vi selvfølgelig kontakt.

Ved spørsmål om andre ting, vennligst kontakt oss på kundeservice info@plystre.no, så hjelper vi deg!

Returadresse: Plystre AS, Sagveien 23 B, 0459 Oslo

PLEASE READ BEFORE ORDERING WITH INTERNATIOAL SHIPPING:

Our orders usually take between 7-20 days to reach our customers, but your local post offices and custom offices may take time to process – especially in the US, Spain, Germany and Canada, so please allow more time. We are sorry about the inconsistencies.

All international orders are without tracking.

We consider an order to be lost if it has been more than 10 weeks from shipping. Before that, there is nothing we can do. 


WE SHIP INTERNATIONALLY!

Posten First Prority Mail (A-Post): 12 – 13 USD – depending on country.

International orders may take additional time to ship, let us know if you’re in a rush and we’ll do our best to accommodate that. Please allow up to 10-20 days for shipping, depending on country.

Address
Make sure to double check your delivery address upon ordering.

Please understand that, due to the nature of First-Class Mail and international mail in general, it’s very difficult to track your international package. If you feel that it’s taking longer than it should to receive your order, contact us at info@plystre.no. to receive your Customs number, which can sometimes be used within your country’s mail system to locate your package.

If you would like for your parcel to be tracked, please e-mail us and we’ll find a service to accommondate you. These services is for extra security and will also have another rate.

Unfortunately, we CANNOT be responsible for lost or missing international packages. All applicable duties, tariffs, and customs fees are the responsibility of the customer, and packages returned rejected because of tariffs will not be refunded for shipping.

Returns

Returns are accepted for products that are unused and in original packaging within 14 days. Please e-mail us at info@plystre.no first if you want to return your order. Do not ship order back without emailing us first – we will return your package.

Sale purchases
All sale purchases are final sale, no returns.

Coupons
Purchases made with a coupon code discount may only be returned for store credit.

Payment
Acceptable forms of payment via Paypal – include Visa and Mastercard. We are also able to invoice you but won’t ship your order until payment is received.

Exchange
We are unable to offer exhange at this time for international orders.

Our return address is: Plystre AS, Sagveien 23 B, 0459 Oslo